måndag 7 april 2014

Dags för detox



Jag hade tänkt köpa bara kristallsalt på Hälsokosten men kom därifrån med ett paket MethodDraine Detox, 7 dagars reningskur kombinerad med 14 dagars Slim. Vad kan vara bättre så här i början av april än att förbereda kroppen för sommaren med detox och nyttig kost?
MethodDraine Detox

MethodDraine Detoxine Express är en 7- dagars reningskur. Ett kosttillskott med ekologiska extrakt av björk, kronärtskocka, fänkål och kardborre som alla främjar kroppens utdrivande funktioner. Kuren innehåller också extrakt av tamarind som främjar matsmältningen och smakar gott av granatäpple och passionsfrukt, står det på paketet.

MethodDraine Slim är ett kosttillskott för din figur, och innehåller extrakt av röda vinblad som stödjer viktreducering. Kuren innehåller också älgört som främjar kroppens utdrivande funktioner och har en god smak av körsbär.

Vad har detox att göra med andlighet? Att rena sig, på samma sätt som vi renar våra auran behöver vi rena våra kroppar med jämna mellanrum, speciellt på våren. Att bli klar som en vattendroppe, andligt och kroppsligt. När jag tänker på alla e-ämnen, färgämnen och bekämpningsmedel jag har fått i mig genom bara att äta godis och frukt blir jag motiverad.

Att plocka sina egna örter kan man också göra, kanske några maskrosblad att blanda i salladen eller te av späda björkblad? Jag har en del örter som jag brukar göra te av ibland, bl.a. älgört som kallas för naturens aspirin. De gräddvita blommorna innehåller salicylsyra. Jag väntar på de första nässlorna och vårens första nässelsoppa.

- Vad åt du, frågade en kollega och tittade resterna av ruccolan på min lunchtallrik.
- Ogräs, svarade jag.
- Det var precis det jag tänkte säga, sa han.
Himalaya Kristallsalt

Jag har börjat äta mandel, solrosfrön, pumpafrön och känner längtan efter Chiafrön fast jag aldrig har smakat på dem. Det är nästan som om kroppen säger till mig vad jag behöver äta. Jag kände också suget efter kristallsalt, det rosa, mineralrika saltet från Himalaya, istället för vanligt salt. Den som har brist på jod ska dock använda vanlig salt, det bästa är kanske kombinera eller fråga din kropp vilket salt den vill ha.

Det som gör kristallsaltet så speciellt är att det innehåller 84 naturliga grundämnen; samma ämnen som skapade vår planet och ur vilka vår fysiska kropp har skapats. Kristallsalt kan tas upp av kroppen på cellnivå och saltlösningen (grovkornigt kristallsalt blandat med vatten till en 26% saltlösning) kallas för "sole" flytande ljusenergi. 

Vad vill din kropp ha? Flytande ljusenergi, uppiggande detoxkur eller några maskrosblad? Fråga kroppen, den vet precis vad den behöver, bara du stannar upp och lyssnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar