lördag 4 januari 2014

Vision Board för 2014


Jag har gjort nya Vision Boards under flera års tid, alltid på Nyårsafton för det kommande året, fast jag kallar dom för önsketavlor. Ibland låter jag en önsketavla sträcka sig över två års tid, eller så länge att allt jag har önskat mig har slagit in.

Att det jag önskar mig genom att klistra in bilder och ord slår in lättare än flyktiga tankar fick jag uppleva för några år sen. Jag klistrade in bilden på ett rött hus och i bilden råkade det  stå en pytteliten stuga bredvid huset. För att manifestera mitt nya boende klistrade jag in för säkerhets skull en planritning bredvid bilden på huset.

Universum tog det bokstavligen. Jag fick vad jag önskade mig. Under året flyttade jag från det röda huset vi bodde i då, till en pytteliten stuga. Det var inte så enkelt att få plats med alla grejer i den lilla stugan, men vad charmigt det var. Det var helt underbart, jag hade två uteplatser och kunde dricka morgonkaffet på sommaren under en ek.

Tyvärr varade lyckan inte länge, efter några månader ville ägaren sälja huset och stugan som låg på samma tomt. Det var dags för mig att flytta igen, och till en gammal lägenhet den här gången. Det hjälpte inte att protestera. Jag hade ju klistrat in planritningen av lägenheten på min önsketavla, det var bara tacka och ta emot.

Efter det har jag blivit försiktigare med vad jag önskar mig, för förr eller senare slår önskningarna in. Vad önskar jag mig för det här året, år 2014? Inte mer jobb i alla fall, snarare tvärtom, mer fritid och mer resor, mer kontakt med mitt inre, mer helande och framför allt, mer äventyr! 

Jag har länge haft önskan om att åka till Indien en månad och jobba som volontär, med barn eller kvinnor, i en by som heter Banjara Basti, i Rajasthan. Hur ska jag få ihop det ekonomiskt och framför allt, med jobb och allt annat vet jag inte. Därför låter jag Universum jobba för mig genom att göra min vision tydlig via en ny Vision Board.

Det går faktiskt att göra flera olika Vision Boards, en för kärlek, en för karriär, en för resor, en för andlig utveckling, listan kan bli hur lång som helst. Be och du ska få, så enkelt är det. Banjara Basti, here I come!

Läs mer om Adventures and Volunteering in India – AVI 
http://www.volontarindien.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar