söndag 20 oktober 2013

Reiki



- Några i min närhet vill lära sig Reiki...men kursen har inte blivit av än, den blir av när det är dags, sa D.
- Jag kan hjälpa dig, svarade jag fast jag inte ens var färdig Reikimaster då.

Det var som att trycka på startknappen, jag signalerade till Universum att jag skulle ha en Reikikurs tillsammans med D någon gång i framtiden. Allt hände i rasande fart, jag blev Reikimaster och plötsligt hade vi ett kursdatum att se fram emot.

Men vad sysslar jag med, vad är Reiki för något? Reiki är av Skatteverket godkänd friskvårdsmetod som används för avslappning och stressreducering. Den som ger en Reikibehandling lägger händerna på klientens kropp och låter energin flöda genom sig, det är som att vara en kanal för helande energi. 

Min tanke var att jag skulle hjälpa till på kursen för att få en ny erfarenhet, för att stå i bakgrunden och titta hur det går till men så blev det inte. Vi ska vara kursledare båda två, vi ska ha var sin meditation, vi ska skriva var sitt kurskompendium. Universum vill att vi ska utvecklas, båda två. Jag skulle aldrig gjort det här ensam men tillsammans kan vi stötta varandra och genomföra projektet.

Jag initierade min son som ställde upp som försökskanin när jag behövde öva, det förändrade hela hans liv. 
- Det kan komma upp gamla trauman, sa jag lite försiktigt, under de närmaste 21 dagarna.

Efter en initiering i Reiki 1 startar en reningsperiod på just 21 dagar. Det blev dramatiskt, jobbigt, smärtsamt men efteråt hade jag fått en ny son som såg världen med nya ögon. Han såg ljuset istället för mörkret. 

Jag är bara en kanal, jag förmedlar energin genom mig, inte från mig.




3 kommentarer:

  1. Admiring the commitment you put into your blog and detailed information you offer.
    It's nice to come across a blog every once in a while that
    isn't the same outdated rehashed information. Fantastic read!
    I've bookmarked your site and I'm including your RSS feeds to my Google
    account.

    Feel free to surf to my site london reiki healer ()

    SvaraRadera
  2. Good info. Lucky me I found your blog by chance (stumbleupon).
    I've book-marked it for later!

    Look at my web page; reiki healer ()

    SvaraRadera