söndag 20 mars 2016

Vad säger nyckelpigan?


Jag planterade om mina små chiliplantor som hade fått sina första riktiga blad. Frön tog jag från en halvgammal ekologisk chilifrukt som låg i kylskåpet. Då såg jag en liten nyckelpiga krypande på bordsduken, undrar var den kom ifrån? Nyckelpigan fick flytta till den nyduschade orkidéen och dricka lite vatten.

Vad säger nyckelpigan i boken Djurens språk av Solöga?

”Någon tänker på dej med kärlek. Min gåva till dig är att känna dig älskad.
”På kärlekens vingar kommer jag till dig för att överlämna ett bud om kärlek. Du är innerligt älskad för den du är”, så poetiskt uttryckte sig nyckelpigan jag mötte. Nyckelpigor agerar ofta budbärare för någon annan men kan givetvis även komma med en hälsning från dig själv – till dig själv.”




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar