lördag 11 juni 2016

Växternas språk



Det finns tecken överallt, bara man är uppmärksam och närvarande i nuet. Häromdagen när jag kom hem från jobbet såg jag en fin jordgubbe på gångvägen utanför tunnelbanan. Ett tecken? Kanske, vad skulle jordgubben annars göra framför mina fötter?

Vad säger Solöga om jordgubbar? Och vem är Solöga? Carina Solöga har skrivit böckerna Djurens språk, Växternas språk och Kärlekens språk, och boken Växternas språk handlar om växternas visdom.

"Jordgubbar
En delad dröm är dubbelt så stor.
Visdom: Jag trivs ihop med andra. Andra stärker mig och min dröm.
Dela din dröm med andra. Här gäller det att känna dig stärkt utav gemenskapen istället för att känna dig hotad av den."


Ros enligt Växternas språk av Solöga:
"Ett öppet hjärta finner tid för kärlek.
Visdom: Jag öppnar upp mitt hjärta och skapar tid för kärleken i mitt liv."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar