lördag 28 juni 2014

Livets träd

livets träd vektor
Livets träd

Det känns som att jag befinner mig i ett mellanrum, utan att kunna gå framåt eller bakåt, och att något ska hända snart. Inatt vaknade jag och tittade på klockan som var 4:44. Vad säger siffrorna? Nummer fyra kopplas med de fyra väderstrecken nord, syd, väst och öst, och med de fyra elementen luft, vatten, jord och eld.

Enligt Doreen Virtue's bok Angel Numbers 101 betyder sifferkombinationen följande:

"444 — Thousands of angels surround you at this moment, loving and supporting you. You have a very strong and clear connection with the angelic realm, and are an Earth angel yourself. You have nothing to fear—all is well."

För att få klarhet bad jag min son titta inåt och fråga om vägledning för oss just nu. Trots att han var förkyld såg han några glimtar av livets träd framför sina slutna ögon.

- Jag ser ett bonsaiträd som symboliserar livet när man formar det själv. Jag såg liknande bonsaiträd i Kina. Hav. Grönska. Fin känsla. Höga vågor. Friskt. Min varg tittar på mig. Han klättrar högt upp på ett kalt, stenigt berg. Högt uppe på klippan växer ett ensamt träd med en krona och en stam, som det vore livets träd.

Vargen vill att vi ska utföra en ritual, att vi ska gå in i den nya tiden nu, och inte vänta längre. Vargen vill att vi ska agera nu. Han ser en mörkröd, skimrande kristall som hänger från en läderrem. Det är nästan som om vargen har läderremmen i sin mun och väntar på att falken ska plocka upp kristallen. Falken landar bland grönskan och plockar upp kristallen, och flyger till mig med den.

- Du ska plantera något. Jag ser samma landskap igen, samma dal, säger han.

Jag lyssnar. Jag hör att jag ska aktivera tredje ögat genom att lägga den mörkröda kristallen mot pannan. Den ska vara mörkröd, slipad. Jag borde bära den i en tunn läderrem.

- Jag ser trädet igen, livets träd. Din falk plockar bark från trädet och lägger den i dina händer. Gå till skogen, ta lite bark från ett ungt träd, lägg den mellan dina händer och känn, du kommer att få svar på dina frågor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar