lördag 7 juni 2014

Reiki i Rålambshovsparken

Reikiförbundets tält i Rålambshovsparken
Nationaldagsfirande igår, den 6 juni i Rålambshovsparken där Reikiförbundet erbjöd gratis Reikibehandlingar hela dagen, mellan kl. 12:00 - 20:00. Vi var på plats med tält och två behandlingsbänkar samt en skara frivilliga Reikiutövare. Intresset var stort, det var många, både gamla och unga, svenskar och invandrare som fick prova på Reiki. Till och med en liten flicka i fyraårsåldern ville prova på en behandling. Nya tidens barn dras till energierna, till ljuset.


När vi satte upp skyltarna tappade en av oss en säkerhetsnål på gräsmattan.
Jag hittade den direkt och då sa Tina.

- Har du falkögon? Du får heta Falköga från och med nu.
- Falken är mitt kraftdjur, fick jag ur mig.

Där fick jag bekräftelse för att falken är mitt kraftdjur.

Helande beröring
Dagens snyggaste skor
Någon tappade sin blågula blomkrans på marken
Hur orkar man stå hela dagen utomhus och ge Reikibehandlingar? När vi ger Reiki försvinner tiden och blir tidlös på något konstigt sätt, det är nästan som om vi finns någon annanstans, i ett parallellt Universum. Tankarna försvinner, bara energin finns kvar som flödar genom oss.

Tiden  försvinner och det känns helt naturligt att vara en del av energiflödet, som den naturligaste saken i hela världen. När tankarna försvinner får man samtidigt vila hjärnan och vara närvarande i kroppen, i den här kroppen som jag ska leva i. Allting faller på plats och allt är som det ska vara. Allt är. Vi är. Världen är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar