söndag 8 juni 2014

Som en påminnelse om en kommande uppgift


Han tittar inåt igen, min son. 

Flamingon flaxar med sina stora vingar. Den tittar på honom med höger öga och blinkar, som om att de delar på en hemlighet. Den slår i marken med sin långa näbb. Men vänta, en flamingo har inte en lång näbb. Stork, fågeln måste vara en stork.

Fågeln indikerar att han måste gräva i marken efter skatterna. De vet vad är hemligheten och njuter av vetskapen. Storkfågeln har en fisk i munnen, en sprattlande fisk som symboliserar välstånd och livets flöde. Som en påminnelse om ansvaret man har när man önskar sig barn.

- Budskapet är till dig, säger han med en allvarlig röst. Om du önskar mig barn kommer du att få dela ansvaret med mig. Det här är en förberedelse till din kommande uppgift, du kommer att behöva mata ungarna som fågeln matar sina ungar med fisk. Det är som att du kommer att uppfostra ljus, två barn, flicka först, pojke sen, tätt inpå varandra. Det känns att flickan pekar med sitt finger mot himlen, mot ljuset.

Image du Blog ancoco.centerblog.net
Source : ancoco.centerblog.net sur centerblog.


- Det här kommer att ta en stor del av din tid, säger han fundersamt. Barnen är en del av det andliga arbetet. Vi ska sätta barn till världen, dessa barn kommer att spela en stor roll. De behöver skydd mot den mörka sidan och där kommer du in i bilden, där behövs dina krafter. Jag och min partner kommer inte att klara av det själva, och det känns att jag kommer att resa en hel del. Det känns att det här är hemlig information, som en påminnelse om en kommande uppgift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar