lördag 8 mars 2014

Myanmar Praying Buddha


Denna Buddha satt på golvet i vardagsrummet när jag kom hem i torsdags, och jag såg direkt att det var min Buddha. Sambon hade köpt den från en auktion på nätet och hämtat hem den från Frihamnen. Han trodde att Buddhan var hans men vi får väl ha delad vårdnad om den än så länge. Jag gick och satte mig framför den på golvet och kände en pulserande energi. Kanske är det en helande Buddha med en osynlig aura som vibrerar kärlek och ljus?

Efter en snabb sökning på nätet konstaterade vi att Buddhan kommer från Burma, kanske har den stått i något tempel och fått lyssna på folkets böner? Kanske vibrerar den av ljudet från sjungande skålar, ljudet som finns kvar som energiminnen på den flagnande guldbruna ytan?


Nu kan jag sitta och meditera tillsammans med Buddhan från Burma som har flyttat hem till oss. 
- Den är min, sa sambon, jag har betalat pengar för den och släpat hem den ända från Frihamnen.
- Universums vägar är märkliga...du har fört Buddhan till mig, du kanske jobbar för Universum...


Han kände också energin, som en våg, eller en böljande ström som kom mot honom. Livet är underligt, Universums vägar är outgrundliga. Har jag attraherat Buddhan till mig? Jag skrev om Silver Buddhan och Jade Buddhan och ny har jag en alldeles egen Myanmar Praying Buddha. Det som vi fokuserar på växer, våra tankar manifesteras snabbare än tidigare, den nya tiden är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar