torsdag 13 mars 2014

Änglameditation

Bild: www.glitter-graphics.com
Vi satt och mediterade, tre personer medan papegojan skrek gällt och hundarna skällde i trapphuset. Min son slängde ett stort, svart lakan över papegojburen och det blev tyst en stund. Jag kände en ny sorts energi, mycket starkare än tidigare, under meditationen. "Skriv om oss, viskade änglarna. Skriv om mig, sa ärkeängeln Aurora."

Ärkeängel Gabriel
Den blåa vargen satt bredvid min son och följde med honom upp till kosmos, till pelaren av vitt ljus som var portalen till andra världar. Jag kände energin med min kropp, väldigt starkt. Jag kände kraftfältet runt omkring oss, det var som om vår värld och den andra, osynliga världen blandades i cirkelns mitt.

Jag vet knappt vem ängeln Aurora är men hennes namn tilltalar mig. Efter en sökning på nätet fick jag fram att namnet Aurora betyder "Guds ljus" och hon är Uriels tvillingflamma. Aurora hjälper oss med positiva förändringar, vi kan kalla henne om vi vill byta jobb eller bostad.

Ärkeängel Uriel finns på den sjätte strålen, färgen är guld och purpurröd. Den guldfärgade strålen symboliserar fred. Ärkeängel Uriel hjälper till att hela relationer och det förflutna. Han är också poesins och konstens beskyddare. Med sin flamma av eld kan han bränna bort det du inte längre behöver i ditt liv. 

Änglarna kan inte hjälpa oss om vi inte ber om deras hjälp. 

Medan jag skrev om änglarna kom sambon hem från resan till Belgien och hade med sig rökelse till mig, med bild på Ärkeängel Gabriel på omslaget. Namnet betyder "Gud är min styrka. Ärkeängel Gabriel är budbäraren som kom med budskap till Maria att hon var havande och skulle föda Jesus. Ärkeängel Gabriel hjälper med kommunikation, med kanalisering, med det skrivna ordet och är beskyddare av författare och journalister. Att han uppenbarade sig genom den vackra bilden på rökelsepaketet kändes som ett tecken.


Cosmic Hearth Meditation av Birkan Tore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar