fredag 5 februari 2016

Weledas ambassadörsprogram




Jag var på en intressant föreläsning på Weleda på Ludvigsbergsgatan vid Mariatorget två kvällar i rad om ekologisk hudvård. Föreläsaren Emma Bergqvist berättade om Weleda som företag och om alla väldoftande produkter, som vi också fick prova. Vi fick mat från Kalf & Hansen vilket var bra då jag kom direkt från jobbet. Fyra timmars utbildning kostade 350 kr men vi fick produkter för 500 kr, ganska bra deal, eller hur?

Efter att ha lärt oss om skadliga ämnen som finns i traditionella produkter kändes det extra viktigt att kolla igenom badrumsskåpet och läsa innehållsförteckningarna. För att vara på säkra sidan plockade jag fram Weledas Calendula tvål, som jag hade fått i present tidigare, när jag skulle duscha dagen efter.

Igår kväll gick dörren i baklås och vi kunde inte komma åt våra jackor när vi skulle åka hem. Det blev intressanta diskussioner i trapphuset med andra likasinnade medan vi väntade att någon skulle komma dit med en nyckel. Som plåster på såren fick vi gå till lagret och hämta en produkt, jag valde en lavendelolja (10%) som är traditionellt växtbaserat läkemedel använt inom antroposofisk medicin som stödjande terapi vid t.ex. insomningssvårigheter. Kanske bra att ha vid fullmåne eller när man har svårt att slappna av och sova.

Nästa föreläsning på Weleda handlar om Syster Märtas husapotek.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar