lördag 27 februari 2016

Örtagårdskurs

Jag har anmält mig till Inspiras Örtagårdskurs som börjar den 17 mars med en teorilektion, därefter kommer vi att anlägga en örtagård tillsammans från grunden, på Skogsbo gård i Bromma. Jag har ingen trädgård eller örtagård själv men får nu möjligheten att lära mig hur man gör, och njuta av örtagården även mellan träffarna. Örtagården ligger på Skogsbo gård intill Mälaren, med en badstrand i närheten. Jag ser fram emot en fin vår och sommar i örternas värld.

"Gratis infoträff inför Inspiras Örtagårdskurs!
Nu har du chansen att från grunden lära dig hur man anlägger, sköter och njuter bäst av en örtagård! En härlig utmaning! Viktiga kunskaper kommer att förmedlas och omsättas i praktiken. Stor glädje utlovas när vi får se en glömd liten örtagårdspärla i Bromma på Skogsbo gård vårdas av villiga händer och ögon känsliga för grönt. Du kan redan nu se fram mot en fröjdefull skördefest i trädgården under hösten.

Ledare för gruppen är Anette Sundström, en grön eldsjäl med respekt för allt levande och öga för helheten. Anette är utbildad i biodynamisk odling och har lång erfarenhet. Hon har bland annat arbetat i Skansens örtagård under många år.

Vi lovar härlig glädje över att ha fingrarna i jorden och över att skapa något skönt och vackert. Dessutom fin träning. Varje pass avslutas med örtagårdsstretching…
I följande länk finns lite bilder från Skogsbo, dock ej på trädgården. Till nästa år tror jag säkert att trädgårdsbilder kommer att finnas med www.skogsbogard.se"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar