onsdag 18 februari 2015

Han var en Yogi



Kan man få kontakt med en anhörig som har gått över till andra sidan som om man skulle ringa med en osynlig mobiltelefon? Eller kan våra nära och kära vara upptagna med utbildning, kanske åker de på semester till andra galaxer eller sover i en blå kokong? 

Jag bad min son kontakta en nära anhörig till oss, för att att få veta hur han har det. Min son ville först jorda sig, skicka rötter till jordens mitt, låta rötterna slingra sig genom jordlager, underjordiska sjöar och kristaller. Efter det öppnade vi alla våra chakran och tog in ljuset från universum. 


Min son träffade honom i ett ökenlandskap, han kom i vita, långa kläder, med mörka skinnskor och en kamel i ett snöre bakom sig. De hälsade på varandra och satte sig på marken, mittemot varandra. Den hemliga gästen gjorde en svepande rörelse med sin hand och ritade ett tecken i sanden.

- Vi kommunicerade med våra ögon, utan ord, berättade min son. Jag bad att han skulle lära mig något, ge mig några ord av visdom och han ritade den arabiska bokstaven alef från höger till vänster i sanden, därefter ritade han ett A bredvid. Han log mot mig och jag log tillbaka.

- Min varg kom och satte sig på min vänstra sida, den var större än jag och jag fick se hans kraftdjur vänster om honom, en stor, vit anka med gula fötter.

(anka = hjälper seende och mystiker)
(varg = unika egenskaper, stolthet och nya tankar. Du bär på många unika kvaliteter. Världen väntar på att ta del av dem.)


- Han hade ett armband med stora diamanter som glänste. Han hade en svart turban. Vi satt och drack te. Han gjorde en gest med handen då dukades det upp en kanna med te, vitt porslin, han hällde te åt oss i koppar utan öra. Det stack ut smala, gröngula blad ur kopparna, som citrongräs. Han var en Yogi.

- Jag sa till honom utan ord, ge något åt mamma också, då log han och sa "Vi ses i Rajasthan!". Om du träffar en svartklädd Yogi som har röda, gröna och gula halsband av träpärlor runt halsen i Indien då är det han.

Jag blundade och kände en lätt beröring på min vänstra axel. Kanske var det mitt kraftdjur, falken som rörde på min axel med sin näbb eller var det den hemliga Yogin som ville bekräfta sin närvaro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar