torsdag 19 februari 2015

Det Gröna Trä Fårets (Getens) År 2015

Bild: www.hejevent.se

"Den 19 februari* börjar ett harmoniskt nytt år i det Gröna Trä Fårets tecken. Fåret kommer ge oss tid att läka och vara kreativa, något som kan behövas efter alla snabba kast och kaosartade händelser som dundrade in under Hästens år 2014.


Fårets år, eller som det också kallas Getens år, anses i kinesiskt astrologi vara ett år fyllt av positivitet och kreativitet. Ett får kan nämligen aldrig gå bakåt eller i sidled, utan det går bara framåt. Fåret är dessutom mycket kärleksfullt vilket öppnar upp för kärleken i våra hjärtan och i våra liv.

Att färgen grön och elementet trä är samma som förra året då det var den Gröna Trä Hästens år. Detta kommer innebära att en hel del saker kommer att förbli detsamma även under 2015, men den stora förändringen är att fårets energi kommer förse oss med kärlek och hopp så att vi nu kan börja enas och hitta harmoni i grupper där det tidigare varit kaos och bråk. Fåret kommer att starta läkande processer och stärker banden överlag mellan människor." 
källa: www.astroguide.se

Fårets kopplas till kvinnlighet och kreativitet vilket tillsammans med kärleken gör att vi kan se fram emot ett harmoniskt år. Enligt numerologin är det här året ett viloår för mig då det är bra tid att reflektera, studera och planera för framtiden. Det Gröna Trä Fåret hjälper mig att gå framåt, inte bakåt eller i sidled vilket jag är tacksam för. Jag har en väg framför mig som jag följer med vetskap om hopp som fåret för in i det nya året.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar