söndag 15 februari 2015

Ganga kommer att tala med dig

River Ganges The Wheel of Life

Enligt mytologin är floden Ganges i själva verket gudinnan Ganga, dotter till berget Himalaya, som har ett himmelskt ursprung. Jag hörde namnet Ganga när min son kanaliserade till mig, om min resa till Indien.

- Låt livet leda dig dit där livets mirakel finns i naturen, i vattnet. Gå och träffa en man i Indien, en man med en huvudbonad med små speglar, luras inte av det simpla utseendet, han kommer att ge dig budskap om din nästa destination. 

- Min nästa destination...men jag har bokat tågresorna?

- Var inte rädd att ändra kursen under resan, om du tvekar följ ditt hjärta, du har ett speciellt skydd med dig. Jag ser två änglar med stora vingar av fjädrar bakom dig. Gå på resan med ett leende på läpparna, harmonin är din följeslagare. Var inte rädd att bjuda på dig själv, använd verktygen, så fröet på den kontinenten, lämna dina fotspår där. Övervinn språkbarriärer, du har verktygen. Det du lämnar bakom dig kommer att växa och föra med sig ljus. Sök dig till de fattiga, var ödmjuk och vänlig så får du ta del av deras visdom.

Han säger att jag ska ta med mig en gåva av blommor om jag åker till ett ashram, att jag ska tända ett ljus för mänskligheten om jag går till en kyrka eller ett tempel. Han ser mig att lägga min hand i vattnet, han ser mig att känna på Ganga. Gudinnan Ganga.

- Känn på Ganga, lyssna noga, Ganga kommer att tala med dig. Du kommer att ha med dig Indien i ditt hjärta när du kommer hem.

Han ser min falk igen, falken kommer att flyga till Indien före mig, se för mig, förbereda vägen för mig. 

- Din falk har en ört i näbben, en ört med små, rundade löv.


                   Sindhi topi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar