tisdag 19 augusti 2014

Avalons döttrar

Art by Doug Beekman (81 работ)
Bild: http://nevsepic.com.ua/

Glastonbury/Avalon

OBS: Fullbokad 2014. Anmäl intresse för 28-30 augusti 2015 redan nu!

Retreat och Andlig utveckling i Glastonbury

29-31 augusti  2014


Jag ville åka med redan förra året på resan till Glastonbury men det blev inte så. Ändå tänkte jag fram och tillbaka, ska jag följa med i år eller inte? Någonstans inom mig kände jag att jag måste följa med, det kändes att tiden är rätt nu, så jag anmälde mig. 

Igår hade vi förmöte inför resan och gick igenom praktiska detaljer som bekväma skor, regnkläder och paraply; regnskurar och England hör liksom ihop. Efteråt hade vi en gemensam meditativ stund då vi stod i en cirkel, hand i hand. Vi skapade en gruppenergi, redan nu inför resan. 

Maria slöt sina ögon och kanaliserade.
"Ni är förväntade, Avalon döttrar. 
Vi förbereder för er ankomst. 
Vi är Avalons väktare."

Avalons döttrar.
Jag kände rysningar i kroppen. Jag blev snurrig i huvudet och väldigt varm. Från att ha varit närvarande i nuet är jag halvvägs till Avalon. Jag klättrar redan upp till the Tor, jag dricker vatten från den vita och den röda källan i Chalice Wells, jag går till Glastonbury Abbey, jag plockar vita fjädrar från marken, jag samlar örter, jag ser dimslöjorna lätta när solen går upp. Det är något som drar mig dit, till magiken och mystiken, till legender och fragment från det förflutna.


Först nu läser jag vad kursen handlar om:
"Vi arbetar med ärkeänglar, prästinnor och mästare från forntida civilisationer som hjälper oss inom olika områden. Du får vara med om djupt transformerande ritualer och meditationer, karmiskt helande och olika övningar för att kapa energiband, lösa energiblockeringar och gamla löften som håller dig fast. Din andliga utveckling utgår från där du är och vart du ska - var och en har sin egen resa och tidsplan.

Tillsammans vandrar vi upp till the Tor, ser ut över Avalon i soluppgång och känner hur marken vibrerar under oss.

I ceremoni och enskildhet njuter vi av den röda källans magi och doppar fötterna i det helande vattnet i Chalice Wells utan att störas av andra besökare.

Vi låter oss beröras bland ruinerna efter Lady Chapel, den doftande örtagården, Kung Arthurs och Lady Guineveres grav och hela den unika miljö som Glastonbury Abbey bjuder in oss till.  Vi upplever platsens kraft och  magi så mycket vi kan under bar himmel på det gröna gräset till korparnas förtjusta kraxande."

Avalon, snart är vi där och sätter våra fötter på den heliga marken. Från att ha varit lite flummig har jag blivit flummig-flummig över en natt. Vem vet, kanske är det subtila mer verkligt än verkligheten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar