söndag 3 augusti 2014

Ansiktsmask med hallon

Hallon och grön te från Turkiet

Ansiktsmask med hallon, "Hallonmask"

10 - 20 skogshallon
1 - 2 msk naturell yoghurt
1 påse grönt te

Blanda tepåsens innehåll med naturell yoghurt.
Mosa hallonen med en gaffel och blanda i yoghurten.
Låt stå en liten stund och fördela masken på ansiktet.
Låt masken verka ca 10 - 15 minuter, skölj med ljummet vatten.

Naturell yoghurt blandas med grönt te
Börja med en msk yoghurt, jag tog för mycket och smeten blev en aning rinnig. Jag tillsatte lite honung och ekologiska havregryn för att få blandningen lite fastare.

Ansiktsmask med färska skogshallon
Det kändes naturligt med egengjord ansiktsmask, garanterat fri från giftiga kemikalier. I badrummet har jag kroppsskrubb med björk och åkerfräken och på fönsterbrädan står en burk johannesörtsolja. Jag tänker fortfarande på utbildningen till Örtpedagog, ska jag söka till den eller inte? Jag funderar lite till medan jag väntar att johannesörtsoljan ska ändra färg till rött.

Vad säger Solöga om hallonen i boken Växternas språk?
Saker gjorda i glädje ger glädje tillbaka.
Visdom: Att göra en egen ansiktsmask med hallon gör mig glad.

"Vi njuter av vårt arbete", svarade hallonen mig när jag frågade hur det kom sig att de var så fina. 
För dig handlar det om att göra saker utifrån gjädje antingen det gäller ditt arbete eller dina andra sysslor. Om du behöver, så kalla tillbaka kraften ifrån ditt missnöje och välj istället för att vara nöjd med det du gör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar