onsdag 6 januari 2016

En ängel i ditt hus


Jag har börjat läsa boken En ängel i ditt hus av Denise Linn, en bok om hur energin i hemmet samspelar med universums energier. Boken är slutsåld men jag hittade den i någon second hand affär. Då jag nyligen har flyttat passar det bra att utforska hur man kan förändra och förstärka energin med olika metoder som t.ex. genom feng shui, rökelse, färger, eld, ljud, vatten, aromaterapi och schamanska ritualer.

"Vårt hem avspeglar och påverkar våra känslor och vårt förhållande till omvärlden. Bostaden kan ses som en förlängning av människan och berörs som allt annat av energiströmmar i universum, menar Denise Linn. Hon visar hur vi kan skapa en kosmisk ordning i hemmet och på så vis få ett rikare och mer harmoniskt liv."

Mina kristaller har inte än hittat sin rätta plats utan de ligger huller om buller på ett fat och väntar. Jag vet att kristallerna behöver renas, i snön, i frysen, i månljus eller i vatten med havssalt för att vibrera rent och högt.

I boken hittade jag ett kapitel om hur man kan programmera sin huskristall, vilket verkar intressant.

"Att programmera din huskristall
För att programmera din kristall till att vara en energigenerator för ditt hem, börja med att hålla den renade kristallen mot tredje ögat i pannan, alldeles ovanför näsroten - en av kroppens främsta energipunkter. Om du vill viga kristallen åt att skapa trygghet och beskydd i ditt hem kan du säga något i stil med:

Jag viger den här kristallen åt trygghet och beskydd i detta hem.
Jag tackar för din hjälp.

Du kan också viga din kristall åt andlig utveckling för de personer som bor i ditt hem, åt välstånd och överflöd, åt kärlek och goda relationer, eller åt sanning och kommunikation. Du kan lägga en kristall i varje rum i ditt hem och viga var och en åt ett särskilt syfte för just det rummet."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar