fredag 11 december 2015

Jag lever i en dröm


Jag har länge haft en dröm om ett nytt boende och drömmen har jag skrivit på papperslappar  och gömt i små linneknyten. I dessa talismanpåsar har jag lagt blad av flygrönn, kristaller, fjädrar och snäckor för att förstärka magin. De små, oansenliga knyten har jag hängt högt uppe i lägenheten för en flygrönn ska aldrig vidröra marken. Önskningarna har legat i luften och spritt sina energier mellan väggarna.

"Jag ska bo i ett fint och rent hus nära staden och nära skogen" skrev jag på lappen. Rent kom efter att ha haft tre stora katter tillhörande min sambo boende i lägenheten med massor av katthår. Katterna finns inte kvar, de gick bort en efter en, av ålderdom och sjukdom. Kvar fanns en nedsliten femtiotalslägenhet med skåpen så fulla att ville gråta när jag öppnade garderoben.

Sen började det hända, på grund av stambytet fick vi möjlighet att flytta till en nyrenoverad lägenhet en bit bort, nära skogen. Vi rensade och sorterade, och packade det som var kvar i hundra flyttlådor. Jag trivdes i den nya lägenheten direkt, det var som att komma hem efter sju svåra år. Vi har fått en balkong mot skogen, precis som jag drömde om.

Jag är tacksam för att leva i en dröm, även om jag gör det just nu mitt i flyttlådor och oordning. Vi ska ta en paus i uppackande och resa bort några dagar. Ännu en dröm som har blivit verklighet, drömmen om att resa. Tack Universum för dina gåvor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar