tisdag 31 december 2013

I detta avslut finner jag min början


Finns det finare sätt att avsluta året än att gå till Katarina kyrka och delta i Nyårstoning med Marie Bergman?
"I detta avslut finner jag min början" sa Marie Bergman och tog ton, hjärttonen, samtidigt som vi vände oss mot de olika väderstrecken.

Söder, sol, solljuset strålade in genom de höga fönstren fast det hade regnat på morgonen. Tonerna, toningen öppnade upp för det nya, spännande, ljusa som finns framför oss. Nelson Mandela fanns närvarande i orden, i dikterna, i periferin. Världstonen, kärlekstonen ljudade i Katarina kyrka denna allra sista dag, år 2013.

Jag kände att jag var på rätt plats, vid rätt tillfälle som alltid när jag deltar i evenemang som får mig att känna levande. Jag, tillsammans med andra människor, gick runt i kyrkan och gjorde oss redo att blicka mot det nya året som finns några timmar bort, som ett barn som väntar på att få födas.

FörlåtMig

Dikten, tryckt på kortet, skriven av Stefan Gunnarsson, fann jag på bänkraden. Marie Bergman hade lagt några dikter som Nyårsgåva på bänkarna, att ta med sig hem. Läs mer på http://stefangunnarsson.se/blogg/

Vill du också gå på toning i Katarina kyrka, läs mer på http://www.bergmanvoice.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar