söndag 22 december 2013

Resan kan börja


Arlanda 2013-12-11, kl. 04.45
Resan har börjat, mot det heliga landet, mot den heliga staden, Jerusalem. I sista stunden stoppade jag en liten ikonbild, Gudsmoder av Konevitsa, köpt i Nya Valamo Kloster i Finland, i min halsväska. Ikonen får skydda oss på den här resan, ännu en resa, för att upptäcka nya världar och världsdelar.

Tanken att åka till Israel föddes som en ensam stjärna på kvällshimlen efter att jag hade hört prästen i Kungsholms kyrka berätta om sin resa till Betlehem, till staden där människor och religioner möts.

- Åk dit om ni har möjlighet, sa han.

Av alla dessa flyktiga tankar som lyser en tid för att släckas ner av vardagens slentrian blev denna lilla stjärna blinkande i mitt inre. Jag greppade tag på möjligheten och bokade flygbiljetter till Tel Aviv. Just nu är jag tillfreds med mig själv, att vara i början av en ny resa är alltid spännande. Nya upplevelser väntar. Ett nytt land väntar, som en oskriven bok.

Jag har skickat Reiki för resan och bett mina skyddsänglar att följa med. Jag har bett Ärkeängel Mikael att sätta en skyddande bubbla av vitt ljus runt min aura, en ljusbubbla som släpper genom bara positiva energier. 

Jag har skydd, resan kan börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar