måndag 14 mars 2016

Lakanspetsar och kaffebönor



Jag kom över gamla, handvirkade lakanspetsar som dock luktar rök, den förra ägaren har rökt i lägenheten. Plötsligt har jag börjat samla pysselmaterial, spetsar, band, sytråd, stickor, garn och virknålar. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med allt detta men kanske börjar jag göra något med händerna, att skapa något fast jag vet inte vad.

Hur får man bort röklukten från textilier? Jag ställde lådan på balkongen över natten men det hjälpte inte. Då kom jag på att kaffebönor neutraliserar lukter och prövade att lägga en handfull bönor i lådan med spetsarna. Efter behandlingen med kaffebönor ska jag handtvätta spetsarna och börja fundera vad jag ska göra av dem.

Från att ha varit i huvudet och i tankarna har jag sjunkit in i kroppen och börjat pyssla, och framför allt använda händerna. Jag sår och planterar om blommor, jag tar sticklingar och delar på växter, jag har händerna i myllan. Jag ger healing till växterna innan jag går till jobbet på morgnarna. Jag har behov av att ha grönt runt omkring mig. Jag vill att det ska spira i blomkrukorna.

Jag förbereder mig för nästa fas i livet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar