måndag 28 mars 2016

Utbildning till Läkeörtsterapeut - det andra seminariet



Det andra seminariet på Läkeörtsterapeututbildningen handlade om fysiologi och fytokemi i skön samverkan, och om orsak och verkan. Till skrivningen i april ska vi kunna de viktigaste uppgifterna för de olika inre organen, symptom, kurer, läkande örter och dess aktiva ämnen. 
- Skrivningen är inte svår om man har pluggat, sa Marie-Louise.

Påskharen håller ett ägg i famnen, de gula påskliljorna blommar, och de vårgröna äggen hänger i björkriset, det är vår. Jag sitter i soffan och virkar en babyfilt av mormorsrutor, och läser örtmedicin. Det är så intressant att lära sig mer om örter och läketräd under den här utbildningen på Inspira, det gröna apoteket.

Livet tar nya vändningar, jag hade inte planerat att fortsätta till Örtterapeut men det bara blev så, jag fick en stark inre längtan att anmäla mig till utbildningen. Jag väljer bort en resa i maj för att kunna delta i ett seminarium om Grundbotanik á la Linné.  Jag följer min intuition och gör det som känns rätt, och just nu vill jag fokusera på att bli Läkeörtsterapeut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar