lördag 8 november 2014

Jag är på väg mot dig med stormsteg


desert rose vektor
Desert Rose
Intuitionen talar till oss genom inre bilder och ord som kommer från ingenstans.

- Har det hänt något sen sist, frågade jag min son.
- Nej, det har varit lugnt förutom att någon väckte mig på natten igen...det var som om någon ropade på mig. Förresten såg jag henne igen, tjejen från meditationen, hon som la sin hand mot min kind. Jag var med mina kompisar och då plötsligt såg jag henne i mitt huvud, hon hade svart klänning och svarta stövlar men jag kunde inte se ansiktet.
- Hur vet du att det var hon?
- Jag kände värmen, det var samma känsla, samma energi. Hon sa att hon är på väg mot mig med stormsteg.

Han uppfattar de subtila signalerna som intuitionen skickar till honom, eller är det hans andliga guide eller högre jag som talar genom dessa snabba, diffusa bilder? Ibland hör jag en liten röst inom mig, så liten att den är knappt hörbar, mitt i vardagens brus. Den lilla rösten har alltid rätt men jag har alltför sällan tid att lyssna. Jag lever i ett ekorrhjul av stress och deadlines, jobb och aktiviteter, böcker som ska läsas så jag har knappt tid att sova.

Bild: Fyrklöver
Har jag inget annat val? Hur skulle det kunna vara om jag stannade upp och började göra det jag innerst inne vill? Jag skulle åka till Indien i två månader i januari och februari, om jag fick välja. Efter resan skulle jag söka något tillfälligt jobb på halvtid, och ägna resten av tiden åt örtpedagogutbildningen.

På intuitionscirkeln fick vi skriva en fråga på en papperslapp och lägga lappen i ett kuvert. Den som skulle tolka fick hålla kuvertet mellan sina händer och känna in energin. Jag fick till mig ord och meningar som inte var direkta svar på frågan, utan snarare bekräftelse att personen var på rätt väg, men det avgörande beslutet fick hon göra själv.

Det var samma sak för mig, jag fick små hintar att jag kommer att nå det jag vill ha, men inte när och hur. Jag måste själv besluta vad jag vill göra. Om jag ska vara ärlig mot mig själv känns inte energin på jobbet på topp utan snarare det flyter en ström av osäkerhet och nästan obehagliga underströmmar runt omkring oss. Det känns som om jag och många andra vibrerar inte i samklang med företagets värderingar.

- Be ärkeängeln Mikael att visa dig ditt nästa steg, sa Annica, kursledaren.

Undrar om ärkeängeln Mikael med sitt svärd av ljus hör mina tankar? Jag tänder ett ljus och ställer frågan till min intuition, till mitt högre jag och till ärkeängeln Mikael och ber att få se mitt nästa steg klart och tydligt. Nu är det bara vänta på svar, det kanske är en mening från reklamen i tunnelbanan, några ord från en låt eller en knappt hörbar inre röst som är svaret.


Jag tänder ett ljus och väntar på svar från min intuition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar