måndag 22 september 2014

Ljuset får vingar, mörkret har ben

Angels wallpaper
Vi ska ha kurs i Reiki 2  i helgen och jag behövde öva att hålla en vägledd meditation, så jag övade med min son i svampskogen. Vi satt på en klippa, han slöt sina ögon och jag beskrev hur han skulle låta rötter växa ur sina fotsulor, genom jordlager, genom underjordiska sjöar, genom kristaller, tills de nådde Moder Jords mitt.

- Mina rötter slingrade sig ner genom taket av en underjordisk grotta, dinglade ner tills de nådde blått hav på botten av grottan, berättade han efteråt. Mina rötter fortsatte att växa genom vattnet, mot jordens mitt och när de nuddade lavan steg det röda upp med ljusets hastighet och i en sekund gjorde mig röd.

Han berättade att innan jag sa det kom det vitt ljus från Universum, blomman på hans kronchakra öppnade sig, tog in ljus, stängde sig, absorberade ljuset och öppnade sig igen för ljuset. Alla hans chakran öppnades samtidigt, som underbart vackra blommor i sin fulla prakt. Det röda och det vita ljuset blandades i hans aura och han såg framför sig ett rosa hjärta som började snurra och svälla. 

Det rosa hjärtat tog i sig skogens gröna färg, hälften av hjärtat blev rosa, hälften av hjärtat blev grön. Hjärtat snurrade ännu fortare som en energivirvel och spred en stor, stark aura runt omkring sig.

- Jag satt i Saudiarabien, jag såg havet, Arabiska oceanen framför mig...när du sa att jag skulle sätta mig på en bänk gick jag till min kraftplats vid kristalldammen. Jag kunde inte sätta mig på stenen därför att det fanns jordröda hand- och fotavtryck på stenen, de påminde mig om en groda.
Groda

Han ställde sig på stenen med händerna och fötterna på avtrycken som en groda, då sänktes stenen nästan till vattennivån och bredvid honom kom upp ur vattnet en annan sten. Hans sten höjde sig upp igen. En kvinna satt på den andra stenen. Hon nuddade hans kind med sin kind. Han kände den välbekanta energin, vibrationen av något han hade glömt bort för länge sedan. Han såg inte hennes ansikte men han fick en gåva, en svart sten som strålade svart ljus.

- Kan du försöka kanalisera, frågade jag, slut dina ögon och se vad som kommer till dig?
Myra
- Jag går i gräset, i grönt, vackert, mjukt gräs. Jag är liten som en myra, gräset är som höga träd, grässkog. Jag är en liten insekt som känner av daggen, det är behagligt och skönt. Det blåser, gräset slår mot mitt ansikte.
- Kan du titta på dina fötter, frågade jag.

Han svarade inte utan dröjde med svaret, i tystnad. Efteråt berättade han att hans fötter var två mörka streck, som myrfötter. 

- Klockan har ringt, budskapet är snart framme. Vindarna från fjärran bär på budskapet som kommer med full styrka mot oss från öst. Naturen håller på att mobilisera sig, livet håller på att förbereda sig med Universum som vägvisare, den nya världsordningen är här, stunden är kommen, ljusets era är här, ljuset får vingar, mörkret har ben.

Han beskrev att han såg en oxe med vingar som symbol för den ovälkomne. Förut har de haft vingar men på den nya tiden är det bara ljuset som får vingar, mörkret har ben.

Vad säger Solöga om grodan och myran?
Enligt boken ”Djurens Språk” Solöga så vill grodan säga oss;
Gläds åt allt det goda i livet, bejaka livets glädjeämnen. Uttryck din glädje och du gläder andra. Livets höjdpunkt är nu. Din gåva är att känna glädje och meningsfullhet.
Myran vill säga:
Samarbete och vänskap är viktigt i ditt liv. Tänk och agera som ett och ni lyckas. Genom samarbete skapas enhet. Din gåva är att samarbeta med andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar