tisdag 29 juli 2014

Akashakrönikan, det kosmiska biblioteket

Bild: http://noelanirodriguez.com

Vad är Akashakrönikan, är det ett kosmiskt bibliotek i etern med all information om våra liv samlat på ett ställe?  Ordet Akasha kommer från sanskrits ord Akasa som betyder rymd eller eter. Akashakrönikan innehåller alla tankar, all information om oss, om nuvarande liv och om tidigare liv. Var och en har en egen bok i detta kosmiska bibliotek. Jag föreställde mig en stol sal med höga bokhyllor, pelare och marmorgolv, och böcker från golv till tak. Hur tar man sig dit, var finns ingången?

Jag frågade min son om han kunde ta sig till Akasha-biblioteket? Han hade aldrig tidigare hört ordet och undrade vad det var för något. 

- Tänk på marmorgolv och stora pelare, tänk på ett stort bibliotek, där finns en bok om ditt liv, sa jag.
- För mig känns det att biblioteket är underjordiskt, sa han trevande. Man måste välkomnas dit genom att känna en specifik doft, som leder en till den hemliga dörren under jorden. Det är en magisk doft man aldrig har känt tidigare, som doften av den mest väldoftande blomman någonsin. Annars kommer man inte in, om man inte välkomnas av doften.

Jag undrade tyst för mig vad var det för ställe han hade hittat nu. Han beskrev ett underjordiskt palats i sten med bergsväggar och trädrötter synliga. Där fanns en enda bokhylla gjord av trädrötter innehållande hela mänsklighetens historia. Bokhyllan var liten men beroende på vem som kom in presenterades de böckerna den personen behövde se.


- Det är svalt där inne, nästan kallt, det är så långt nere i jorden. Det finns stora grottsalar som är upplysta. 
- Är det någon som vaktar biblioteket, frågar jag.
- Livet själv, svarar han.
- Jag är inne i en stor sal och i mitten finns en brunn, livets brunn. Dricker man från brunnen får man absolut klarhet, man kommer till den absoluta dimensionen. Resan tar slut där, det blir inga fler inkarnationer. Vattnet doftar gott, nästan magiskt. Du kan hålla vattnet i dina händer utan att spilla en enda droppe. Det går inte att spilla det vattnet. Det går inte att vara ohelig mot det vattnet, livets vatten.

Han ser sin blåa varg där. Hans varg är där men inte han själv, han upplever och ser det som händer genom sin vargs ögon, som om vargen vore en förlängning av honom. Livets brunn finns där och biblioteket finns till höger i anslutning till salen genom en underjordisk tunnel. 

- Kan du gå själv till biblioteket, frågar jag.
- Jag känner inte blomdoften än, säger han. Jag upplever platsen genom min varg. Jag får vetskap om biblioteket men jag är inte redo att gå in än.

Det leder en trappa upp från biblioteket, så fort vargen sätter sina tassar på det första trappsteget är den uppe på markytan. Vargen behöver bara nudda på trappsteget, det är som en osynlig hiss som tar en upp från det kosmiska biblioteket. Utanför finns ett område med stora berg och grönska, biblioteket ligger under bergskedjan.

Akashic Record Reading

Natten efter kanaliseringen vaknar han mitt i en dröm med bilden av en stor bok på näthinnan. Boken har vita sidor och stora, svarta bokstäver på ett främmande språk. Texten är så stor att det finns plats bara för fem till sju ord per sida. Han håller sitt finger under raden medan han läser och bokstäverna ändrar färg från svart till gyllene. Är det boken från det underjordiska biblioteket han läser? 

Men ligger Akasha-biblioteket under jorden eller inte? Jag läser i Diana Coopers bok "Maailmankaikkeuden avaimet" som jag har på finska att ingången till Akasha ligger under Sfinxen i Kairo. En femdimensionell tunnel under Sfinxen leder till den stora kosmiska pyramiden i Agartha, och där bevaras Akashakrönikorna som innehåller all kunskap om mänskligheten.

När jag tänker efter känns det som om att Akashakrönikan inte finns på någon specifik plats utan snarare på en frekvens som man kan tona in på, med hjälp av meditation, kanalisering, ut ur kroppen upplevelse eller blomdoft.

1 kommentar:

  1. Vad häftigt att han sa Underjorden, det är så jag också har det. Lika så att det doftar speciellt, bergsväggar. Jag har det också så.
    Jag kan ta mig till Akasha på olika sätt. Tycker att man ska göra det som känns rätt för den som gör det.

    SvaraRadera