tisdag 25 februari 2014

Vakna upp Regnbågskrigare, Sollöpare, Ljusbärare


Bild: http://martika.and.herworld.pinger.pl
Jag fick låna en liten, förtjusande handbok för att leva bekvämt i kosmos. Medan jag äter frukost slår jag upp en sida i Emmanuels Bok av Pat Rodegast och Judith Stanton och läser budskapet för dagen, det som känns aktuellt för stunden innan jag ska rusa iväg till jobbet. På morgonen när jag är i min kropp ända in i fingerspetsarna känns det extra viktigt att bli påmind om något större, om universums oändlighet. Vi har valt att leva i våra kroppar, i våra rymddräkter, på vår resa som kallas livet, på planeten jorden. Gaia, vår Moder Jord, som bär oss så kärleksfullt, ger oss tröst under vår resa. Vi har glömt allting, precis allting.

Vad är meningen med livet? Kanske är det att minnas, att minnas vilka vi är och varifrån vi kommer? Kanske är svaret så enkelt, att minnas. Då behöver vi inte klättra på karriärstegen utan bara falla inåt och komma på vad det var vi ville lära oss under den här inkarnationen? Var uppgiften att släppa våra rädslor eller bli medvetna om våra inre krafter? Var uppgiften ännu större, att bli ljusbärare, sollöpare, frekvenshållare?

Var och en har frön till sanningen i sitt eget hjärta, inne i sitt eget universum,
Emmanuels bok kan vara en liten hjälp på vägen, på vägen mot sin inre storhet.
Emmanuels bok (häftad)
Emmanuels Bok

"Minsta lilla transformation
är som en liten sten
som släpps i en stilla sjö.
Ringarna sprider sig i oändlighet."

"Man behöver inte ställa sig mitt i stormen.
Man ger efter och blir en del av vinden."

"Varje själ är när den fylls med ljus
en kraftkälla,
Hur kan du hjälpa till att lysa upp världen
om du inte släpper fram ditt eget ljus
även om det lyser svagt i början,
Värdera det inte med mängden kilowatt."

Hur var det när vi planerade att hoppa in i våra rymddräkter och inkarnera oss här på jorden? Jag läste något intressant på sidan Nordiska Kosmiska dagen, som berörde något inom mig, något jag kände igen svagt, från långt borta bakom slöjorna.
"Detta mystiska upprop har ljudit. Den stora uppgiften har börjat. Vakna upp, regnbågskrigare, Sollöpare, lysande varelser från galaktiska allianser, federationer och råd. Antika himmelsvandrare, nyligen formade i denna stund, stig in i skönheten och kraften av er sanna identitet som kärlekens gåva till Gaia. Lägg självtvivlet åt sidan. Ni är Solens gudomliga barn. Gå vart ert hjärta drar er för att dela med er av era stora gåvor. Ge upp till magin och ljuset. Miraklet kommer att manifesteras på Jorden. Kom ihåg att vi dansar and sjunger här för det Enda Hjärtat. 
The Mayan Oracle, Return Path to the Stars. Ariel Spilsbury & Michael Bryner."
Tänd ditt ljus, Ljusbärare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar