tisdag 14 januari 2014

Reikikväll

Vi träffas varannan vecka i en hyresgästlokal för att meditera och ge och få Reiki. Jag hade önskat mig att jag skulle träffa andra likasinnade, andra som var intresserade av andlighet, och Universum hörde min önskan. Nu ingår jag i en grupp ljusarbetare som träffas på olika evenemang, som ikväll på en Reikikväll.

Det var Marcos Rodriques som kanaliserade Ljusmeditationen och startade Aktiveringen av det multidimensionella seendet, därefter har flera lärt sig tekniken och fört den vidare. Vi börjar alltid med en Ljusmeditation då vi kanaliserar ljus från den högsta källan i Universum och skickar ljuset vidare till mitten av cirkeln, till Södermalm, till Stockholm, till Sverige, till Europa, till planeten jorden. Vi ber om att få bli skickade till en plats som behöver extra mycket ljus och vi stannar där en stund och låter ljuset stråla. Innan vi går lämnar vi en ficklampa eller en ljuslykta kvar som kan fortsätta att lysa i mörkret.

Vart hamnar vi då? I Syrien, i Kina, i Agartha, i havet, var som helst. Några av oss ser platser, några hör ord i huvudet och några känner med kroppen, alla sätt att se eller känna är rätt. Vi ber en person, en känsla eller en önskan att ställa sig mitten och alla skickar ljus till cirkeln. Vi kan själva ställa oss i cirkeln om vi känner att vi behöver helas. 

Efter fikat tar vi fram filtarna och börjar med Reikibehandlingar. Var och en lägger sig på behandlingsbordet och får ta emot Reiki från alla andra. Den som ligger blundar och är tyst, alla andra får prata och skratta hur mycket de vill. Vi har märkt att energin går dit den ska oavsett om vi är tysta eller om vi talar med varandra. Det är fritt fram för att berätta om en ny bok man har läst eller om en kurs man tänker gå på eller om man vill ventilera något med gruppen.

Ikväll fick jag som extra bonus andlig healing från en kille som går på utbildning hos Terry EvansHan kopplade upp sig först mot sin healingguide med hjälp av Terrys Bergsmeditation, därefter fick jag sätta mig på en stol och blunda. Han höll sina händer i mitt energifält, jag kände hur det pirrade i kroppen när energin flödade mot mig fast han inte rörde på mig.



Healing Hands
Bild:http://newageinternationaltraining.com
Efter dessa kvällar är jag alltid uppfylld med energi, och har svårt att gå och lägga mig när jag kommer hem. De helande energierna fortsätter att cirkulera runt i min aura långt efteråt. Jag är tacksam för att jag har kommit i kontakt med Reikin och ser fram emot nästa Ljusmeditation och Reikiutbyte på Bondegatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar